Categorie: Terapie copii

Copiii au nevoie să învețe cum să gândească, nu ce să gândească

Postat de

Iulia Savu

#etichete#poti scrie mai multe cuvinte

11 mai

Dacă îi încurajăm pe copii să accepte ceva fără să se gândească, acest lucru nu va produce o schimbare majoră în creierul lor. În ciuda acestui fapt, informațiile vor fi stocate undeva în memorie, unde vor dispărea încet. Dimpotrivă, atunci când suntem nevoiți să ne gândim cum să rezolvăm o problemă, creierul produce o restructurare care are ca rezultat creșterea. Copiii trebuie să își găsească propriul mod de a face lucrurile și care îi determină să-și formeze treptat propriile valori.
Educația ar trebui să fie progresivă din punct de vedere social, motiv pentru care trebuie să dezvoltăm copiilor creativitatea. Mentorii, profesorii și părinții trebuie să-și încurajeze copiii să gândească pentru ei înșiși și să exploreze ideea care le inspiră curiozitățile.

Mintea unui copil este ca o hârtie goală în care experiențele, învățarea, cunoștințele sunt scrise pentru a fi alimentate. Această hârtie goală nu trebuie concepută pentru a face acea persoană care să se supună. Cum să facă? Ce sa nu facă? Ce sa gandească? Ce să nu creadă? În schimb, ar trebui să fie ghidați printr-un mecanismul care îmbunătățește un singur lucru: „cum să gândească”.

Unii ar putea crede că nu este posibil să-i înveți pe copii cum să gândească. Deci, există câteva strategii care îi ajută să gândească pentru ei:

1) A pune întrebări deschise poate ajuta copiii să gândească în afara cutiei. În multe școli, elevii răspund la întrebări închise și există doar un singur răspuns corect care limitează elevul să gândească. Profesorii trebuie să pună întrebarea care necesită câteva idei creative.

2) Încercați să creați un mediu unde copiii se simt liberi să pună o întrebare fără reacții negative.

3) Oferiți-le exemple din lumea reală care îi ajută să înțeleagă mai clar subiectul.

Astfel, trebuie să ne extindem metodele și să-i încurajăm pe copiii noștri să fie creativi și să vadă dincolo de lumea imaginară. În consecință, trebuie să-i învățăm cum să gândească pentru ei înșiși, astfel încât să își poată extinde realitatea și să negocieze problemele rapid și convenabil.

Despre autor

Iulia Savu

Psiholog

Absolventă a Facultății de Psihologie si Științele Educației, specializarea Psihologie din cadrul Universității București. Master în Psihodiagnoză, Psihoterapie Experiențială Unificatoare și Dezvoltare Personală, din cadrul Universității București.
Formare în Psihoterapie Cognitiv-Comportamentală (CBT)

Din dorința de perfecționare, mi-am continuat formarea și in Terapia Comportamentală, urmând cursurile Registered Behavior Tehnician (acreditat de BACB).

Blog

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *